OGÓLNE WARUNKI UMOWY
§ 1. Postanowienia ogólne
Definicje:
Materiał – substancja dostarczona przez Nabywcę do przepakowania,
Produkt – Materiał po przepakowaniu do opakowań jednostkowych,
Towar – ogólnie Materiały lub Produkty.
1. Ogólne warunki umowy zwane dalej „OWU” stanowią zasady zawierania umów świadczenia usług oferowanych przez Target Spółka Akcyjna z siedzibą w Kartoszynie, ul. Przemysłowa 5, 84-110 Krokowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000319311, NIP: 5880000258, BDO 000083016 kapitał zakładowy w wysokości 13 000 000,00 złotych (opłacony w całości), zwaną dalej: „Target”.
2. O ile wyraźnie nie postanowiono inaczej na piśmie, OWU stanowią integralną część wszystkich umów zawieranych przez Target z przedsiębiorcami, których przedmiotem jest świadczenie usług na rzecz Nabywcy, a ich treść stanowi podstawę ustalenia zobowiązań stron. Warunki handlowe przesłane do Nabywcy wraz z ofertą mają pierwszeństwo przed OWU.
3. Pozostałe wzorce umowne, w tym ogólne warunki umów stosowane przez Nabywcę, nie wchodzą do treści stosunku prawnego pomiędzy Target a Nabywcą i nie mają wpływu na skuteczność poszczególnych postanowień OWU w relacjach prawnych pomiędzy Target a Nabywcą, chyba że w Zamówieniu wyraźnie uzgodniono, że wzorzec umowny Nabywcy lub poszczególne jego postanowienia mają zastosowanie. Uzgodnienie zastosowania takiego wzorca umownego do danego Zamówienia nie oznacza, że ma on lub będzie mieć zastosowanie do Zamówień składanych w przyszłości.
4. OWU udostępniane są w formie pisemnej w siedzibie Target oraz w wersji elektronicznej na stronie internetowej: www.target.com.pl Nabywca zobowiązuje się do zapoznania się z tymi warunkami, złożenia wszelkich wymaganych w nich oświadczeń, dostarczenia wymaganych dokumentów oraz przestrzegania tych warunków.
5. Nabywca składając Zamówienie z Target poświadcza tym samym, że zna i akceptuje OWU. Złożenie zamówienia przez Nabywcę jest jednoznaczne z akceptacją wszelkich warunków określonych w OWU, o ile szczegółowe umowy zawarte w formie pisemnej pomiędzy Nabywcą a Target nie stanowią inaczej.
6. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia wchodzi do treści Umowy i stanowi dodatkowe, szczególne i nadrzędne zapisy względem OWU. Do kwestii nieuregulowanych Potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia zastosowanie mają pozostałe warunki OWU.
§ 2. Przedmiot OWU – obowiązki Stron
1. Przedmiotem OWU jest określenie zasad i warunków świadczenia usług pomiędzy Stronami, w szczególności w zakresie:
1.1. Magazynowania środków ochrony roślin, przyjęciu Towaru do magazynu, składowaniu Towaru w magazynie, załadunku Towaru
1.2. Pakowania środków ochrony roślin,
1.3. Usług logistycznych.
2. Na zasadach określonych w OWU, Nabywca zobowiązuje się w szczególności do:
a) złożenia zamówienia zgodnie z ustalonymi zasadami,
b) dostarczenia środków ochrony roślin w opakowaniu zbiorczym w umówionym terminie,
c) dostarczenia opakowań do przepakowania w umówionym terminie,
d) odebrania dostarczonych produktów w umówionym terminie,
e) dokonania zapłaty umówionej ceny za usługi z zachowaniem ustalonego terminu.
§ 3. Składanie zamówień
1. Zamówienia do Target składane są wyłącznie w formie pisemnej lub dokumentowej: listem, faksem, za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez wysłanie zamówienia na adres e-mail wskazany przez Target. Zamówienia ze strony Nabywcy mogą być składane wyłącznie przez osoby do tego upoważnione.
2. Zamówienie złożone przez nabywcę powinno zawierać w szczególności:
a) dane Nabywcy m.in. nazwę, adres, numer NIP,
b) nazwę i ilość towaru przeznaczonego do przepakowania
c) miejsce dostawy towaru.
a dodatkowo także:
d) w przypadku usług ciągłych lub okresowych – okres,
przez który usługa ma być świadczona,
e) czy usługa przepakowania ma zostać wykonana przy użyciu opakowań dostarczonych przez nabywcę czy opakowań Target,
f) czy będzie korzystać z usługi magazynowania materiałów wkładowych lub gotowego produktu i na jaki okres,
g) czy odbiera przepakowane towary samodzielnie czy zamawia usługę logistyki/dostawy i na jaki adres.
3. Zamówienie jest ofertą wiążącą Nabywcę, którą Target może – według swojego wyboru – przyjąć w terminie 3 dni roboczych od złożenia przez Nabywcę lub odrzucić. Zamówienie uważane jest za przyjęte do realizacji z chwilą potwierdzenia przez upoważnionego pracownika Target, iż otrzymał zamówienie i przystępuje do jego realizacji. Zamówienia niepotwierdzone są uważane za nieprzyjęte do realizacji, w szczególności brak odpowiedzi na złożone zamówienie nie może być poczytywany za milczące przyjęcia zamówienia do realizacji.
4. Po złożeniu przez Nabywcę Zamówienia, Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania Nabywcy Potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Target, dokonanego w formie pisemnej, faksem lub drogą elektroniczną, z tą też chwilą Nabywca nie może anulować ani zmienić Zamówienia. Umowa nie zostaje zawarta, jeżeli Zamówienie nie zostanie wyraźnie potwierdzone przez Target.
5. Przepis art. 682 kodeksu cywilnego regulujący pomiędzy przedsiębiorcami pozostającymi w stałych stosunkach gospodarczych zasadę dorozumianego przyjęcia oferty w przypadku braku udzielenia niezwłocznej odpowiedzi nie będzie miał zastosowania w stosunkach pomiędzy Stronami regulowanych niniejszymi OWU.
6.Informacje zamieszczone na stronie internetowej Target, w katalogach, cennikach, broszurach, ulotkach, reklamach i innych publikacjach nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, nawet jeśli zostały opatrzone ceną. Wszelkie publikacje dotyczące usług świadczonych przez Target mają charakter wyłącznie informacyjny.
§ 4. Ceny usług
1. Ceny netto usług zgodne są z indywidualną ofertą przygotowaną przez Target dla Nabywcy.
2. Wszystkie informacje dotyczące usług przedstawione w ofercie handlowej Target, w tym m.in. dane dotyczące właściwości, wynikające z katalogów, prospektów i innych materiałów reklamowych przedstawianych przez Target są danymi orientacyjnymi i obowiązują tylko w takim zakresie, w jakim zostaną zaakceptowane przez Target w Potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia lub na podstawie innej Umowy.
3. Cena wskazana na fakturze VAT jest ostateczną ceną usługi. Wszelkie rabaty udzielane są przed wystawieniem faktury VAT. Ewentualna niezgodność ceny usługi z ceną oferowaną przez Target może być reklamowana w przeciągu 5 dni od chwili doręczenia Nabywcy faktury VAT. Po upływie tego terminu zawarte w fakturze VAT ceny stają się cenami przyjętymi przez Nabywcę.
4. Do cen netto na fakturze zostanie doliczony podatek VAT według stawki wynikającej z odpowiednich przepisów prawa obowiązujących w dniu wystawienia faktury VAT.
§ 5. Warunki płatności
1.Nabywca zobowiązany jest do zapłaty ceny brutto w wysokości i w terminie wskazanym w fakturze VAT, uwzględniając w szczególności obowiązujące zasady płatności podatku VAT na właściwe rachunki bankowe.
2.Wszelkie płatności Nabywcy wynikające z zamówienia będą dokonywane bez potrąceń na rachunek bankowy wskazany przez Target na fakturze VAT.
3.Termin płatności określony jest na fakturze VAT i liczony jest od daty wystawienia zgodnej z zamówieniem faktury VAT. Za dzień zapłaty uznaje się dzień zaksięgowania wpłaty na wskazanym rachunku bankowym Target.
4. Złożenie reklamacji nie zwalnia Nabywcy z obowiązku dokonania płatności w ustalonym terminie.
5. W przypadku opóźnienia w zapłacie należności w stosunku do ustalonego terminu daty płatności, Target ma prawo domagać się od Nabywcy odsetek maksymalnych za każdy dzień opóźnienia oraz uzależnić realizację innych zamówień złożonych przez Nabywcę od dokonania przedpłaty za zamówienia.
6. W przypadku gdy po stronie Target powstanie uzasadniona wątpliwość co do wypłacalności Nabywcy, może on żądać zabezpieczenia ceny usług w wybranej formie, w tym także uzależniając wykonanie usług od zabezpieczenia płatności.
§ 6. Warunki wykonywania usług
1.Termin wykonania każdej usługi określa Zamówienie.
2.Termin wykonania usługi, określony w dniach, tygodniach lub miesiącach, biegnie od tego z poniżej wymienionych zdarzeń, które wystąpi najpóźniej:
a) od dnia zawarcia umowy - Zamówienia;
b) od dnia spełnienia przez Nabywcę wszystkich warunków niezbędnych do wykonania Zamówienia, zwłaszcza dotyczących dostawy Materiałów dostarczanych przez Nabywcę w opakowaniu zbiorczym do przepakowania i oraz opakowań niezbędnych do przepakowania w celu uzyskania Produktu.
c) od dnia zapłaty na rzecz Target zaliczki na poczet ceny usługi (jeśli zaliczka została przewidziana w zamówieniu).
3.Target zastrzega sobie jednostronne prawo zmiany terminu wykonania usługi w trakcie trwania umowy w przypadku wystąpienia opóźnienia po stronie Nabywcy.
4. Miejscem wydania Produktu po wykonaniu usługi jest FCA magazyn Target w Kartoszynie, ul. Przemysłowa 5,
84-110 Krokowa , o ile w Zamówieniu nie ustalono inaczej.
5. Koszty transportu i ubezpieczenia Produktu w transporcie ponosi Nabywca, o ile w Umowie nie przewidziano inaczej.
6. Miejscem wykonania Usługi jest siedziba Target, o ile w Umowie nie przewidziano inaczej.
7. Osoba odbierająca osobiście Produkt w imieniu Nabywcy jest zobowiązana do przedstawienia pisemnego pełnomocnictwa/upoważnienia do odbioru Produktu. Target jest uprawniony do odmowy wydania Produktu, jeśli nie będzie w stanie uzyskać od Nabywcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksu potwierdzenia autentyczności przedłożonego pełnomocnictwa/upoważnienia do odbioru Produktu.
8. Wydanie Produktów następuje w chwili wydania ich z magazynu Target. Moment ten uznawany jest za datę zrealizowania Zamówienia i upoważnia Target do wystawienia faktury VAT.
9. Nabywca jest zobowiązany do pisemnego potwierdzenia odbioru Produktu. Potwierdzeniem odbioru Produktu jest pokwitowanie złożone przez przedstawiciela Nabywcy na dokumencie WZ (loco magazyn Target), a w przypadku dostawy do innego miejsca, na dokumentach spedytora (przewoźnika).
10. Korzyści i ciężary oraz ryzyko związane z Produktem, w tym niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia przechodzą na Nabywcę z chwilą wydania Produktu Nabywcy lub wydania Produktu do transportu przewoźnikowi, którego organizuje Nabywca. W przypadku, gdy Produkt jest transportowany przez przewoźnika, którego organizuje Target, korzyści i ciężary oraz ryzyko związane z Produktem, w tym niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty i uszkodzenia przechodzą na Nabywcę z chwilą odbioru Produktu przez przewoźnika od Target.
11. W przypadku, gdy Nabywca nie dokona odbioru Produktu z
magazynu Target w ciągu 3 dni od ustalonego w Umowie
terminu, a w przypadku dostawy w inne miejsce – od
dostarczenia w to miejsce w ustalonym terminie, Target
będzie uprawniony:
a) przyjąć Produkt na przechowanie na koszt i ryzyko
Nabywcy,
b) wysłać Produkt do siedziby Nabywcy na jego koszt i ryzyko.
12. Podstawą do uznania przez Target braków ilościowych lub jakościowych Produktu stwierdzonych przez Nabywcę będzie protokół reklamacyjny sporządzony w dniu odbioru Produktu i podpisany przez przedstawiciela Nabywcy oraz spedytora (przewoźnika) lub Target.
13. Protokół reklamacyjny powinien być przesłany do Target przez Nabywcę w terminie 3 dni od daty jego sporządzenia listem poleconym oraz faksem i/lub drogą elektroniczną.
14. Nieodebranie Produktu przez Nabywcę w umówionym terminie i/lub uniemożliwienie wykonywania Usługi przez Nabywcę i/lub Użytkownika końcowego nie ma wpływu na obowiązek Nabywcy zapłaty ceny we wskazanym powyżej terminie.
15. Wyłączona zostaje możliwość potrącania przez Nabywcę jakichkolwiek jego wierzytelności z wierzytelnościami Target, wynikającymi z Umowy, chyba że strony uzgodnią pisemnie, za pośrednictwem faxu lub poczty elektronicznej kompensatę.
16. W przypadku opóźnienia Nabywcy w uiszczeniu ceny lub jakichkolwiek innych należności na rzecz Target, Target uprawniony jest do żądania odsetek ustawowych za czas opóźnienia oraz może żądać naprawienia szkody spowodowanej opóźnieniem Nabywcy, w szczególności pokrycia wszelkich kosztów powstałych w związku z dochodzeniem należności, w tym kosztów windykacji roszczeń.
17. W przypadku opóźnienia Nabywcy w uiszczeniu ceny lub jakichkolwiek innych należności na rzecz Target, Target może wstrzymać realizację wszystkich Umów Nabywcy do czasu uregulowania wszystkich zaległości. Nabywcy nie przysługują żadne roszczenia z tytułu wstrzymania realizacji Zamówień i świadczeń z przyczyn wskazanych w zdaniu poprzednim.
§ 7. Dostarczenie Materiałów do Target
1. Nabywca zobowiązany jest do dostarczenia Materiałów na swój koszt do miejsca wskazanego przez Target w Zamówieniu DDP (Incoterms 2020) do zakładu Target w Kartoszynie, w terminie uzgodnionym przez Strony, jeśli nie zostanie w Zamówieniu wskazane inaczej. Materiały będą zapakowane na bezzwrotne palety oraz zgodne z prawem pojemniki odpowiednie do transportu Materiałów. Każde opakowanie zbiorcze Materiału będzie posiadało etykietę zbiorczą zawierającą nazwę produktu, datę produkcji, nr serii, kody kreskowe i nazwę producenta.
2. Nabywca zobowiązany jest do awizowania każdej dostawy na adres e-mail osoby, od której otrzymał zamówienie albo inny adres e-mail wskazany w Zamówieniu minimum na 24 godziny przed planowanym terminem dostawy oraz z każdą dostawą doręczyć do Target specyfikacje dostawy (dokument WZ Nabywcy), w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach zawierający następujące informacje: pełną nazwę i siedzibę Nabywcy, numer zamówienia lub zamówień objętych daną dostawą, data i miejsce dostawy, dokładne nazwy Materiałów, ilości dostarczonych Materiałów i opakowań (liczba opakowań zbiorczych i jednostkowych).
3. Potwierdzenie przyjęcia dostawy następuje w miejscu dostawy, poprzez potwierdzenie podpisem pracownika Target, dokumentu WZ Nabywcy, sporządzonego w dwóch egzemplarzach, z których jeden egzemplarz otrzymuje osoba dostarczająca Materiały w imieniu Nabywcy.
4. W chwili dokonywania odbioru dostawy Target zobowiązany jest do sprawdzenia, czy opakowania całopaletowe produktów nie są uszkodzone lub nie noszą widocznych znamion ingerencji oraz czy ich liczba odpowiada liczbie oznaczonej w dokumencie dostawy. Nabywca ponosi odpowiedzialność za zgodność liczby opakowań zbiorczych i jednostkowych na palecie.
5. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia zabezpieczenia transportowego palety, opakowania zbiorczego lub opakowania jednostkowego lub występowania oznak ingerencji w takie opakowanie, Target może odmówić przyjęcia dostawy, a w przypadku jej przyjęcia zobowiązany jest dokonać oględzin stanu Materiałów znajdujących się w takim opakowaniu i dokonać stosownej adnotacji na dokumencie dostawy zgodnie z ust. 4.
6. Nabywca oświadcza, iż Materiały dostarczane przez niego do Target w oparciu o Zamówienie (1) spełniają wszelkie wymogi wynikające z przepisów polskich oraz Unii Europejskiej m.in. w zakresie jakości i bezpieczeństwa oraz posiadają wszelką niezbędną dokumentację sporządzoną w języku polskim; (2) posiadają wszelkie wymagane prawem pozwolenia na wprowadzanie do obrotu na terenie UE, (3) nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich, w szczególności praw własności przemysłowej oraz patentów, ani innych praw wyłącznych.
7. W przypadku usterek w Materiałach dostarczanych Target może, do wyboru, albo zażądać od Nabywcy usunięcia lub zwrotu wadliwych Materiałów dostarczanych albo pod warunkiem, że nie stanowi to niebezpieczeństwa dla ludzi lub zakładu Target, użycia wybrakowanych Materiałów dostarczanych niezależnie od ich usterek.
8. Nabywca zwraca Target koszty wszelkie poniesione przez Target w związku z dostawą wadliwych Materiałów, w tym koszty transportu zwrotu takich wadliwych Materiałów dostarczanych do Nabywcy lub koszty usunięcia wadliwych Materiałów.
§ 8. Usługa przepakowywania
1. Target przepakowuje Materiały wyłącznie w zakładzie i zapewnia całą infrastrukturę i personel potrzebny do przepakowywania, zapewniając unikanie zanieczyszczeń, w tym w szczególności zanieczyszczeń krzyżowych (cross – contamination).
2. Przepakowywanie Materiału z opakowań zbiorczych może odbywać się, według wyboru Nabywcy wskazanym w Zamówieniu, do opakowań jednostkowych zapewnionych i dostarczonych przez Nabywcę lub do opakowań jednostkowych zapewnionych przez Target.
3. Produkty są etykietowane i pakowane zgodnie ze specyfikacjami dotyczącymi opakowań podanymi w Zamówieniu. Wszystkie etykiety stosowane przez Target winny być załączone do Zamówienia przez Nabywcę.
4. Zamówienia będą składane wyłącznie na ilości całopaletowe. W wypadku złożenia zamówienia niezgodnego z ilością na palecie lub jej wielokrotnością, strony ustalą korektę zamówionych ilości przed jego potwierdzeniem.
5. Nabywca w drodze Zamówienia składa Target pisemne zamówienie na przepakowanie Materiałów w celu uzyskania Produktu („Zamówienie"). Zamówienie winno wskazywać status prawny Materiałów dostarczanych w kontekście obowiązujących przepisów prawa wraz z kopią pozwoleń lub zobowiązań dotyczących dokonania odpowiednich wpisów do rejestrów i ich utrzymania w czasie obowiązywania Zamówienia, ilość Materiału dostarczanego (w szczególności składników aktywnych) przez Nabywcę oraz wnioskowany termin wykonania usługi oraz zatwierdzony przez Nabywcę wzór etykiety.
§ 9. Usługa magazynowania i usługa transportowa
1. Nabywca zobowiązany jest, wskazać Target czy Materiały lub Produkty powstałe po przepakowaniu mają stanowić przedmiot magazynowania.
2. Usługa Magazynowania obejmuje: a) Przyjęcie Materiału w magazynie Target, b) składowanie Materiałów/Produktów w magazynie Target, c) Załadunek Materiałów/Produktów w magazynie Target.
3. W ramach Składowania Spółka zobowiązuje się ponadto do: a) przygotowywania niezbędnej dokumentacji Materiałów/Produktów, w zakresie ustalonym z Nabywcą oraz wynikającym z przepisów prawa powszechnie obowiązującego; b) śledzenia parametrów jakościowych Materiałów/Produktów w trakcie magazynowania (temperatura przechowywania); c) wymiany i kontroli z Nabywcą informacji dotyczących magazynowania; d) wykonania jednej inwentaryzacji w roku Materiałów/Produktów danego Nabywcy w magazynie Target; e) zapewniania Nabywcy możliwości audytu w magazynie Target.
4. Target może na życzenie Nabywcy zająć się organizacją transportu towarów w imieniu Nabywcy, o ile Nabywca nie zorganizuje własnego transportu, na koszt i ryzyko Nabywcy.
5. Spółka dokonuje załadunku Materiałów/Produktów w pojeździe podstawionym w magazynie Target przez Nabywcę na zawiadomienie o zamiarze załadunku, wskazujące dzień załadunku i Produkty/Materiały objęte załadunkiem. Załadunek może nastąpić także na podstawie wystawionego przez Nabywcę dowodu magazynowego WZ (wydanie na zewnątrz) lub innego dokumentu równorzędnego. W przypadku, gdy Produkty/Materiały nie są objęte usługą transportową lub usługą spedycyjną, Nabywca zobowiązany jest oznaczyć podmiot, który na jego rzecz dokona odbioru Produktów z magazynu Target, tj. podstawi pojazd celem dokonania załadunku.
6. Zawiadomienie o zamiarze załadunku powinno zostać złożone przez Nabywcę w formie wiadomości e-mail wysłanej na adres sekretariat@target.com.pl lub info@target.com.pl do godziny 16:00 w dniu roboczym bezpośrednio poprzedzającym załadunek, z potwierdzeniem jego odebrania przez imiennie oznaczoną i upoważnioną po stronie Target osobę.
7. Załadunek towaru potwierdzony zostaje w formie wystawionego przez Spółkę Dokumentu Wydania Zewnętrznego (WZ). Dokument Wydania Zewnętrznego (WZ) wystawiany jest także w przypadku zwrotu Towaru Nabywcy.
8. Nabywca zobowiązany jest do zapewnienia, aby Towar został wydany w stanie umożliwiającym jego prawidłowe magazynowanie, w szczególności zobowiązany jest do zapewnienia:
a) właściwego zapakowania Materiału, tj. dostosowanego do jego właściwości, wagi i rozmiarów, chroniący ją przed uszkodzeniem w czasie magazynowania oraz zabezpieczający inne towary przed uszkodzeniem;
b) oznakowania Materiałów przy użyciu etykiet w celu ich identyfikacji oraz prawidłowego procesu magazynowania, zgodnie z Zamówieniem;
c) w przypadku towarów wymagających specjalnych warunków magazynowania – odpowiedniego oznakowania opakowania, tj. z zaznaczeniem niezbędnych warunków magazynowania (np.: „uwaga szkło”, „góra / dół”, „przechowywać w temperaturze …”), zgodnie z Zamówieniem;
d) dołączenia do Materiałów dokumentu określającego nazwę, serię, datę ważności oraz ilość tych produktów.
9. Opakowanie Towaru, w jakim znajduje się w momencie przyjęcia, wlicza się do jego masy.
10. Target ma prawo odmowy przyjęcia Towaru do Magazynowania bez ponoszenia z tego tytułu jakiejkolwiek odpowiedzialności lub innych ujemnych następstw, w szczególności w odniesieniu do Towaru:
a)którego stan jest w widoczny sposób wadliwy;
b) uszkodzonego lub niekompletnego;
c) którego opakowanie jest niedostateczne lub niewłaściwe ze względu na rodzaj i charakter towaru albo nosi ślady naruszenia lub uszkodzenia;
d) podatnego na uszkodzenia z powodu istniejących wad;
e) w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że deklarowany rodzaj i charakter towaru, jego waga lub wymagania temperaturowe nie są zgodne ze stanem faktycznym;
f) którego etykieta została sporządzona w sposób nieprawidłowy, nieczytelny, niepełny lub niezrozumiały.
W przypadkach określonych w lit. a–d, Target może według własnego uznania przyjąć Towar do magazynowania, pod warunkiem że Nabywca wyraźnie zaznaczy powyższe okoliczności w formie oświadczenia dołączonego do Zamówienia.
11. W sytuacji odmowy usługi magazynowania, Nabywca zobowiązany jest niezwłocznie odebrać Materiał z magazynu Target.
12. W przypadku opóźnienia w odbiorze Materiału przez Nabywcę, Target ma prawo naliczyć dodatkową opłatę za każdy dzień składowania, zgodnie ze stawką określoną w Zamówieniu.
13. Nabywca jest zobowiązany poinformować Target w formie
pisemnej o osobach upoważnionych do odbioru towaru, podając
w Zamówieniu ich imię, nazwisko oraz numer dokumentu
tożsamości. Jeśli Nabywca nie dopełni tego obowiązku, a
dokument potwierdzający odbiór towaru zawiera podpis osoby
odbierającej, Nabywca nie może podnosić zarzutu, że:
a) towar nie został dostarczony,
b) towar został odebrany przez osobę nieupoważnioną.
14. Nabywca jest zobowiązany na własny koszt i staraniem rozładować pojazd dostarczający Produkty. Rozładunek powinien zostać zakończony w ciągu 1 godziny od momentu przybycia pojazdu na miejsce dostawy. W przypadku przekroczenia tego czasu Nabywca ponosi wszelkie dodatkowe koszty wynikające z przestoju pojazdu.
15. Nabywca jest zobowiązany do niezwłocznego sprawdzenia zgodności dostarczonych Produktów z Zamówieniem pod względem ilości oraz ewentualnych uszkodzeń transportowych. Wszelkie zastrzeżenia dotyczące ilości lub uszkodzeń transportowych muszą zostać wpisane do dokumentu WZ (lub CMR w przypadku obrotu międzynarodowego).
§ 9. Gwarancja, rękojmia, postępowanie reklamacyjne
1. W przypadku udzielenia gwarancji, zasady i zakres gwarancji określone są w Zamówieniu.
2. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w zakresie umów, których przedmiotem jest wykonanie usług przez Target na rzecz podmiotów niebędących konsumentami.
3. Nabywca winien zgłaszać reklamację w formie pisemnej na udostępnionym przez Target druku zawierającym niezbędne informacje dotyczące reklamacji, wskazując dane identyfikujące reklamowane produkty (ilość, rodzaj, daty usługi) oraz określając oczekiwany sposób załatwienia reklamacji.
§ 10. Odpowiedzialność prawna
1. Niezależnie od tytułu z jakiego powstała odpowiedzialność Target względem Nabywcy, łączna, całkowita kwota odpowiedzialności Target względem Nabywcy wynikająca ze zdarzeń związanych z wykonywaniem Zamówienia oraz zdarzeniami związanymi z wyrządzeniem Nabywcy szkody ograniczona jest do maksymalnej wysokości 1.000.000 zł (słownie: jeden milion złotych), lecz jednocześnie nie przekroczy kwoty 100.000 zł (słownie: sto tysięcy złotych) dla jednego zdarzenia powodującego szkodę, chyba że szkoda wyrządzona została wskutek umyślnego działania Target.
2. Odpowiedzialność Stron względem siebie jest ograniczona wyłącznie do rzeczywistej straty, a jakakolwiek odpowiedzialność za utracone korzyści zostaje wyłączona. Za utracone korzyści Strony uważają każdą szkodę, niezależnie od tego, czy jest bezpośrednia czy pośrednia, polegającą na jakiejkolwiek utracie przewidywanego zysku, utracie wynagrodzenia, utracie produkcji, a także szkodzie poniesionej w związku z zanieczyszczeniem środowiska.
3.Strona niezwłocznie powiadomi pisemnie drugą Stronę o zgłoszeniu roszczenia, jeśli w przypadku zaspokojenia go, mogłoby przysługiwać jej roszczenie względem drugiej ze Stron. Żadna ze Stron, bez pisemnej uprzedniej zgody drugiej Strony, nie uzna takiego roszczenia, pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej względem drugiej ze Stron. Zawsze, gdy to możliwe, druga Strona udzieli wszelkich informacji niezbędnych do obrony przed takimi roszczeniami.
§ 11. Siła wyższa
1. Żadna ze Stron nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania umownego wskutek zaistnienia siły wyższej rozumianej jako zdarzenie nadzwyczajne, nagłe, zewnętrzne, nieprzewidywalne i niezależne od woli Stron. W szczególności za siłę wyższą Strony uznają takie zdarzenia jak: powodzie, trzęsienia ziemi, wojny, ataki terrorystyczne, epidemie a także zjawiska o charakterze lokalnym: pożar, katastrofa drogowa, etc.
2.Strona dotknięta działaniem siły wyższej jest zobowiązana niezwłocznie zawiadomić o tym drugą Stronę powołując się na zaistniałe zdarzenie stanowiące siłę wyższą.
§ 12. Dane osobowe
1. Strony zobowiązują się przetwarzać dane osobowe otrzymane od drugiej strony zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Tekst mający znaczenie dla EOG) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) oraz przepisami krajowymi wydanymi na jego podstawie, przy wykorzystaniu środków organizacyjno-technicznych spełniających warunki wskazane w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 100, poz. 1024).
2. Strony zawierając umowę w oparciu o OWU, wyrażają zgodę na przetwarzanie, przekazanych przez niego danych osobowych w celu realizacji umowy i jednocześnie oświadczają, iż dane te pozyskane zostały w sposób legalny i mogą być przekazane dla realizacji niniejszej umowy na podstawie odpowiedniej zgody lub przepisu prawa.
3. Administratorem danych osobowych jest: Target wskazany w § 1 ust. 1 niniejszych OWU.
§ 13. Doręczenia
1. Strony będą dostarczać sobie pisma osobiście, za pośrednictwem firmy kurierskiej, lub listem poleconym na adres korespondencyjny drugiej Strony wskazany we właściwym rejestrze.
2. Każda ze Stron zobowiązana jest poinformować drugą Stronę o zmianie adresu do doręczeń. W przypadku uchybienia temu obowiązkowi, pisma wysłane na ostatni znany drugiej Stronie adres, będą uważane za skutecznie doręczone.
§ 14. Postanowienia końcowe
1. Strony nie mogą przenosić na inne osoby praw i obowiązków wynikających z umowy zawartej w oparciu o niniejsze OWU bez uprzedniej zgody drugiej Strony wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Wszelkie umowy zawarte w oparciu o niniejsze OWU podlegają prawu polskiemu.
3. Wszelkie spory wynikające lub mające związek z umowami zawartymi w oparciu o niniejsze OWU podlegają rozstrzygnięciu przez Sąd powszechny właściwy dla Target.
4. Nieważność w całości lub w części jakiegokolwiek postanowienia OWU nie wpływa na ważność pozostałej części danego postanowienia ani na inne postanowienia OWU. Nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem zgodnym z prawem i mającym zbliżony skutek gospodarczy.
5. Wszelkie zmiany niniejszych OWU dokonywane są przez Target i obowiązują od dnia opublikowania ich na stronie www.target.com.pl.